Bli medlem i Skaftö GK

Välkommen som medlem i Skaftö Golfklubb!

Vi gör allt vi kan för att våra medlemmar och gäster ska trivas. Som medlem erbjuder vi dig spel på en välskött bana där det 2021 och 2022 spelats europatouren för damer, en bra restaurang, en välsorterad shop och mycket mer.

​Skaftö Golfklubb är en välkänd klubb både nationellt och internationellt. Klubben blev utsedd till årets golfklubb under 2016, mycket tack vare klubbens engagemang för juniorverksamheten som under senare år skördat stora framgångar. Klubben lägger stort fokus på att utveckla hela anläggningen, allt från träningsverksamhet till att utveckla golfbanan.

Golfbanan är en relativt kort bana som slingrar sig genom Bohuslänsk granit och trots sin längd så är banan en utmaning för alla golfare.

Är du intresserad av medlemsskap så är du välkommen att fylla i kontaktformuläret nedan!

Varmt välkommen till vår klubb!
​Styrelsen Skaftö GK.

Årsavgifter 2024

Helårsmedlem

Som helårsmedlem i Skaftö Golfklubb spelar du obegränsat utan kostnad, tar del av Skaftö Golfklubbs samarbeten med andra klubbar och köper bollkort på drivingrangen till rabatterade priser. Du får även som medlem 10 procent i medlemsrabatt när du handlar i shopen.

Seniorer 40 – 79 år6 500 kr
Seniorer 30 – 39 år4 400 kr
Seniorer 22 – 29 år3 900 kr
Veteran (≥ 80 år)3 900 kr
Senior Studerande 22-29 år2 900 kr

Vår & Höstmedlemskap

Som Vår & Höstmedlem i Skaftö Golfklubb spelar du obegränsat under perioden fram till och med den 10 juni och från och med den 15 augusti. Som Vår & Höstmedlem har du även 10 procent i medlemsrabatt när du handlar i shopen på klubben.

Seniorer 40 – 79 år4 400 kr
Seniorer 30 – 39 år3 900 kr
Seniorer 22 – 29 år3 400 kr
Veteran (≥ 80 år)2 700 kr

Juniormedlemskap

Som juniormedlem i Skaftö Golfklubb spelar du obegränsat under hela året. Som juniormedlem ingår du även i Bohuslän/dals samarbete där man spelar fritt på alla klubbar i hela distriktet. Du får även ta del av klubbens kostnadsfria juniorträning som från och med 2018 pågår under hela året.

Som juniormedlem får du även köpa ett bollkort på drivingrangen till reducerat pris. Som juniormedlem har du även 10 procent i medlemsrabatt när du handlar i shopen på klubben. Klubbor kan inkluderas i medlemskapet för nya juniorer som är 0-15 år och fortfarande behöver juniorklubbor. Behövs längre klubbor får man köpa det till ett förmånligt pris och provas ut med klubbens PRO.

Äldre junior 19 – 21 år2 000 kr
Junior 13 – 18 år1 500 kr
Knatte 0 – 12 år1 000 kr

Prova På Medlem

Prova På medlemskap är ett väldigt förmånligt medlemskap för dig som inte spelat golf tidigare. I detta medlemskap ingår utbildning och studiematerial för att klara grönt kort. Som helårsmedlem har du även 10 procent i medlemsrabatt när du handlar i shopen på klubben.

Kostnad: 4 495 kr

Städdeposition

Till alla ovan nämnda årsavgifter tillkommer en städdeposition på 200:- som återfås i samband med klubbens årliga fixardag (gäller endast seniorer).

Passiv medlem – Skaftö GK

Kostnad: 700 kr

Non Recidence medlem

Ett medlemskap för dig som tillfälligt bor utomlands. Du behåller ditt golf-id och får spela på Skaftö GK mot en rabatterad greenfee.

Kostnad: 2 200 kr

Medlemsansökan